Заміна чи перепакування тягової батареї електромобіля.
Ваш електромобіль почав проїжджати меншу відстань, або вам не вистачає 24 кіловати на день, і ви не хочете міняти авто через батарею яка частково втратила свої характеристики. Ця стаття для вас.
Якщо мова йде про найпопулярніший електромобіль в Україні Nissan Leaf, то батарея на 24 кВт вже не актуальною на сьогодні. Цей стандарт був нормою ще у 2011 році. Пізніше японський виробник представив 30 кВт батарею у 2015 році, 40 та 62 кВт у 2018-му. Насправді ця часова тенденція щодо збільшення місткості батареї проглядається і в інших виробників електромобілів.
Один з найчастіших запитань наших клієнтів — це можливість перепакування чи заміни батареї у їхньому електромобілі для збільшення пробігу. В цілому, це одне і те ж. Додаткове встановлення батареї чи часткова заміна елементів які вже прийшли в непридатність в такому випадку не допоможе. Якщо літієва суміш у батареї почала розпадатися, відновлення вже неможливе. Хімічні процеси в середині батареї мають свій термін служби, і це є природним явищем. Принцип роботи батареї електромобілів ідентичні роботі батарейок мобільних телефонів, ноутбуків чи електроінструментів. Заводом виробником закладений певний ресурс акумулятора,. Після певного числа циклів заряду і розряду рекомендується їхня заміна.
Є два основні варіанти розв'язання цієї проблеми. Перший — заміна вашої старої батареї 24 чи 30 кВт на 40, чи 62 кВт колишнього вжитку, від 90 до 97% SOH. Інший спосіб розв'язати задачу че зібрати батарею з нових Li-ion накопичувачів.
Характеристика SOH в діапазоні блищи до 100 відсотків вказує на стан здоров'я батареї й розцінюється як дуже добрий стан. Такі батареї забезпечать вам щонайменше 8 років надійної роботи. З 2018 року в електромобілях використовують літій-іонні елементи з покращеною хімією, що дозволяє їм менше деградувати з роками експлуатації. Для інформації,- в Україні неможливо офіційно купити нову батарею в офіційних дилерських центрах продажу та обслуговування автомобілів. Оскільки наявність їх на складах і надання такої можливості заміни суперечить міжнародним домовленостям. Через те, що в Україні немає заводу з перероблення використаних батарей цей сервіс не може надаватись. Це логічно зважаючи на всі наслідки зв'язані з утилізацією хімічних матеріалів і сполук.
Міняти 24 кВт на 24 кВт сьогодні не має ніякого сенсу. Сучасні умови життя вимагають більшого пробігу і меншого часу на зарядку, а також більшої впевненості у можливостях вашого транспортного засобу. Крім того, батареї на 24 кВт вже складно знайти в гідному стані, оскільки вони не випускаються вже більше як 7 років. Вага батарей 40 і 62 кВт не суттєво відрізняється від ваги 24-кіловатної батареї — на 30 і 80 кг відповідно. Пробіг електромобіля залежить від багатьох факторів, таких як температура довкілля, стиль водіння і рельєф місцевості. Розрахунковий пробіг для батареї 40 кВт становить приблизно 240 км, а для 62 кВт — 360 км.
З яких етапів складається процес заміни оригінальної батареї заводського стандарту? Спочатку демонтажу батареї яка стояла на вашій автівці.
В процесі необхідно буде прошити блок управління новою батареєю чи встановити додаткової плати керування, так званого CAN моста. Це потрібно для правильного відображення інформації про залишок пробігу чи рівень заряду акумулятора на приладовій панелі. Варіанти залежать від того в якій майстерні ви будите втілювати свій проєкт в життя. А точніше, це залежить від того як звик працювати майстер-електрик. Якщо заміна йде з 24 та 30 на 40 кВт корпус батареї однаковий і не потребує додаткового переобладнання. У випадку з 62 кВт треба буде встановлювати демпферні шайби які опустять батарею через те, що вона вища на 2 сантиметри. Завершальним етапом є привʼязка сервісним обладнанням нової батареї до автомобіля.
Процес заміни на заздалегідь перепаковану батарею новим літієм такий же швидкий. Ваш автомобіль може бути готовий до експлуатації у той же день як ви подали його на станцію техобслуговування.
Що стосується виробництва нової батареї. Тут також є декілька варіантів для реалізації вашого проєкту. Кожен автомобіль, його конфігурація, внутрішній простір батарейного корпусу, різновиди акумуляторів і т.д. — все це потребує індивідуального підходу для досягнення стабільного і надійного результату. Немає універсальної майстерні, яка може впоратися з всіма марками електромобілів і різними типами акумуляторних накопичувачів. Наша компанія співпрацює з багатьма майстернями не лише у Києві, але й по всій Україні. Ми можемо почути ваші побажання, врахувати всі нюанси і передати ваш проєкт до потрібного майстра.
Бюджет проєкту складається з вартості матеріалу, роботи та ціни на літій-іонної батареї, яку вже сформував ринок України.
В процесі збору батареї використовуються всі необхідні матеріали - високовольтні кабелі, клемники, пластикові ущільнювачі та фіксаційні елементи, виготовлені на 3D-принтері, герметик, блок управління батареєю, балансувальні плати, додаткові плати керування тощо.
Літій-іонні модулі які наповнять тягову батарею можуть бути як вживаними, так і новими.
Наша компанія надає гарантію на працездатність батарей колишнього вжитку, заявлену місткість і подальшу експлуатацію в рамках задуманого та затвердженого проєкту. Усі літій-іонні накопичувачі зняті з автомобілів останніх років випуску (мінімум з 2020 року) та мають мінімальний пробіг в США. Перед використанням всі вони тестуються для забезпечення надійності та безперебійної роботи. На елементи встановлені на конвеєрі автовиробники дають до 10 років гарантії. Як правило матеріал береться з популярних електромобілів такі як VW ID.5, ID.4, ID.3, Hyundai Ionic, Kona, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf 40 кВт та інших.
На українському ринку нових акумуляторів і в загальному світовому виробництві літій-іонних накопичувачів лідирують декілька компаній, таких як LG Chem, CATL, Panasonic та SK Innovation. Вибір елементів визначає і процес збору тягової батареї. Знаючи специфіку роботи кожної майстерні, ми точно знаємо в чиї руки передати ваш проєкт.
Ми гарантуємо якість виконаних робіт з боку майстерні та надійність акумуляторів використаних в проєкті. Несемо повну відповідальність за кінцевий продукт. По строках виготовлення батареї всі процеси займають до тижня часу. Все залежить від вибраної стратегії та матеріалів у створенні проєкту.
По всім питанням, які виникли в процесі прочитання статті, звертайтесь до Нас. Ми проконсультуємо щодо не висвітлених моментів і розв'яжемо поставлені задачі в узгоджений бюджет.